Sadržajni marketing „Objavi ili nestani!” prevod LIVE Wolf Gabora

Ako ste pred osnivanjem preduzeća - što pre koristite sadržajni marketing (SM).

Ako ste početnik - obavezno koristite SM.

Ako ste iskusni preduzetnik - za vaše preduzeće je SM osnova marketinga.

Ako već koristite SM, za vas će ovaj tekst biti osveženje.

 

Sadržajni marketing je alat za komunikaciju sa kupcima, odnosno odličan put da bi vas oni zapazili i zapratili. Šta sve  pokriva taj pojam – o tome govori Gabor u live-u. Live je u tekstu preveden na srpski jezik. Možete ga koristiti i kao uputstvo,  a ako već praktikujete može biti dobar podsetnik.  Live o sadržajnom marketingu počinje od 21:40 minute.

 

Uzmimo primer: Tvoje preduzeće pruža usluge reklame. Ako ne kreiraš razne emisije, niko ti neće gledati reklame. A ako nemaš emisije, onda si samo trgovac jer proizvodiš samo reklame. Danas ćemo pogledati koliko je važno da razmišljaš o SM-u.

 

Ako si POČETNIK, onda je jako važno da obratiš pažnju na SM, jer je ovo najbolje vreme da gradiš svoj biznis bez rizika. Imaš prilike od početka graditi grupu zainteresovanih kupaca, krug onih koji će te pratiti. To sve možeš raditi paralelno uz zaposlenje. Kada već skupiš grupu pratioca, tada oni mogu vrlo lako da postanu tvoje tržište.

 

AKO VEĆ IMAŠ SVOJE preduzeće i prisutan si na tržištu, onda je SM najbolja strategija za tebe. Predlažem ti da pratiš emisiju, jer ću reći kako i po kojim redosledom da ga koristiš.

 

AKO AKO VEĆ KORISTIŠ SM, onda će za tebe ovo biti samo rezime. Oni koji me prate, obično žele da čuju neke novine ili druge mogućnosti. A moje je iskustvo sa konsultacija, da vrlo često osnove nekih aktivnosti stoje na staklenim nogama jer se rade intuitivno. Zato ćemo danas postaviti temelje, dobro?

 

 

Video na mađarskom jeziku, sadržaj ovog bloga je njen prevod.

 

 

Počnimo sa ovim: Sadržajni marketing (SM) – ZAŠTO?

 

Da podelim sa vama interesantne podatke jednog istraživanja koji je objavio Index i 444.hu pre dve nedelje. Pitali su mlade koga oni smatraju poznatim ličnostima celebrity. 8 od 10 njih je navelo takve osobe koje ne pripadaju onim klasičnim poznatim ličnostima iz serija i sl. Oni su bili jutjuberi, instagrameri, blogeri koji dele sadržaj na društvenim mrežama ili na nekim drugim medijskim kanalima, a ne na onim klasičnim. I ovo je zaista interesantno:

 

1.  Ovo su ljudi koji vrše uticaj na tržište, a da to ne čine preko televizije (Jer na one, na koga utiče televizija - polako nestaju.) I ona generacija koja tek dolazi, pažnju usmerava na one koji šire SM. Ovo je prva stvar.

 

2.  Druga stvar je po mom mišljenju da se mogućnosti nalaze tamo gde se ukrštaju trendovi. Npr. tehnologija nam stavlja pred noge razne mogućnosti. Već sam ranije spomenuo, da npr. za ovaj facebook live bi ranije trebalo vozilo sa opremom za pripremu vesti, pa kamera, satelitska veza, najmanje dvoje ljudi, ozbiljna audio video tehnika. A sada je isprdm mene jedan Ipod, ovde jedan mikrofon, treba još WIFI i već smo live.

 

3.  Treća stvar , da je SM neverovatno dobar preraživač. Nekada se vodila borba na sledeći način: napravili ste statiču veb stranicu, optimizirali je za pretraživač i ni ste se preterano bavili sa njom. Danas, Google obožava sadržaj, i to osveženi sadržaj, voli strategijski sadržaj o kojem ćemo odmah govoriti. Znači, ako koristiš SM, onda ćeš se polako približiti na vrh liste u pretraživaču.

 

Klikni na sliku i pogledaj sadržaj foruma.

 

4.  Četvrti razlog  zašto da koristiš SM je ono što sam već na početku rekao: sadržaj je tvoja TV emisija. Ako nemaš emisije, onda niko neće ostati ispred televizora kada će doći blog reklame. Ali ako si stvorio sadržaj, onda si ti kreator emisija i tada će i reklamu kupci da prihvate od verodostojnog autora emisije.

 

5.  Peti razlog zašto treba da koristiš SM je činjenica, da je današnji svet BERZA PAŽNJE. Ljudi danas rade na tome da dobiju pažnju, a tada od toga naprave posao. A SM je najbolje sredstvo ulaganja da privučeš pažnju koju ćeš kasnje naplatiti. Znači, možeš da reklamiraš svoj proizvod, ali je to sasvim drugi način pridobijanje klijenata i skupo je. Ako pišeš sadržaj i njega promovišeš, njega je mnogo lakše kasnije pretvoditi u novac. Naravno, i lični brend mnogo lakše možeš promovisati ako koristiš SM, i ako te lični brend interesuje. Ali ako je za tebe i lični brend važan, onda je danas jedino sredstvo promocije SM.

 

6.  Poslednji razlog je moj lični stav, da se veliki potencijal nalazi u slobodnom potencijalu oko nas. Ima zaista puno postora za koje nije izrečeno da je osobe „X“  guru određene oblasti. Istraživao sam: nema (u Mađarskoj) guru pregovaranja, nisam našao nikoga ko bi bio guru razvoja odnosa, nema gurua npr. sex-a, nekad je bilo, a danas ako ti je nešto potrebno, ne možeš nikoga da pronađeš. Ima puno prostora koji nije pokriven i čeka na tebe da ga popuniš.

 

 

 

IZGOVORI

 

 

Znam, da se sada pojavljuju izgovori: „Ali Gabore... to je veliki posao, ne znam dobro pisati, nesiguran sam, ne želim da postavim video jer ću sigurno grešiti, nemam vremena...“. Da na brzinh preletimo sve ovo:

 

1.  Prvi izgovor koji najčešće čujem, da je ovo PREVIŠE VELIKI POSAO. Da li to znači da je potrebno ceo dan biti na društvenim mrežama i umesto da radite i proizvodite, pišete postove, objave. Istina je sledeća: ako želiš rezultate, onda će ovo (trenutno) učiniti tvoje vreme najjeftinijim. Srednjoročno gledano, pisanje tekstova će ti stvoriti takvu bazu sadržaja na koji ćeš kasnije moći da gradiš celo tvoje preduzeće. Zato ako ima među vama koji još nisu započeli svoj biznis, a razmišljaju o tome, započnite da pišete blog, pišite u pauzi za ručak, nakon posla, a kasije ću reći kako to da radite. Na ovaj način ćete izgraditi jednu veliku „bazu pažnje“ koju ćete kasnije moći da pretvorite u novac. Možda ti se ovo čini velikim poslom, ali ga posmatraj kao građenje bredna i prodajom, koji ne samo što će ti doneti profit, već će utemeljiti tvoje preduzeće.

 

2.  Drugi izgovor je: NE ZNAM PISATI, NEMAM RUTINU U PISANJU i to je sasvim ok. Onda ti predlažem alternativu: da li umeš dati intervju, da li znaš pričati o poslu, čime se baviš, o tvom zanimanju. Ako znaš da odgovoriš na ova pitanja, onda uradi sledeće:   Kada me potraže od medija, ja im pošaljem listu predloženih „pametnih“ pitanja o čemu je važno pričati - i novinari ovo obožavaju. Novinari koji su se dobro pripremili će imati i svoja pitanja, ali oni koji za to nisu imali vremena,  obradovaće se ovom predlogu. Zato ako nemaš rutinu pisanja, pripremi pitanja, daj nekome da ti ih postavi,  a ti odgovaraj i snimi razgovor.

 

3.  Treći izgovor je da sam SMOTAN NA VIDEO SNIMCIMA. Predlažem ti da odeš na YouTube i da pogledaš moje prve snimke. Bio sam užasno smotan, možda po nekima sam još uvek to, ali ti je onda visok kriterijum J. Mislim da sam se popravio, tada je bilo loše svetlo, mucao sam, smotao sam se ...ali ne možeš nešto drugačije naučiti samo vežbanjem. Ovo je isto kao vožnja bicikle. U početku ćeš biti nesiguran, možda ćeš i pasti, ali ako ne prođeš ovu fazu i ne prihvatiš je, nikada nećeš biti dobar i verodostojan. Zato izvoli i počni, budi slobodno smotan. Moj moto je „smotaj se sa ponosom“. Jer ako nešto želimo da naučimo, garantovano ćemo i grešiti. Kasnije ćeš postati mnogo bolji i dobar, ali samo sa vežbanjem.

 

4.  Poslednji izgovor je da NEMAM VREMENA. Dobro, za šta si do sada potrošio svoje vreme, da li te on vodio napred? Možda, ali SM je investicija.

 

 

STRATEGIJA

 

Pre nego što napišeš i jednu jedinu reč, bavićemo se sa strategijom.  Šta ti je cilj sa SM, gde želiš da stigenš. Treba da imaš cilj. Onako u prazno ne pišemo blogove.

 

Koja su tri najčešća cilja?

  1. Ako si prisutan na tržištu koji je zasićen, važno je da budeš drugačiji da bi te primetili.
  2. Želiš izgraditi novo i netaknuto tržište. Imaš inovativni proizvod i misliš da nemaš konkurenciju, ali ga imaš – prethodno rešenje. Kada se na tržištu pojavio automobil, njegova konkurencija je bila kočija. U ovom slučaju ti je strategija građenje tržišta sa SM.
  3. Građenje ličnog brenda.

 

Idemo redom:

1.  Ako ti je cilj da uđeš na zasićeno tržište, tamo je jedina strategija da budeš drugačiji i da komuniciraš na drugačiji način. Naravno, na zasićenom tržištu će se tvoje pozicioniranje drugačije odvijati. Npr. ako želiš da uđeš na tržište „mršavljenja“, a ono je potpuno zasićeno, tada je važno izabrati jedan  specijalizovani nivo, npr. mršavljenje pomoću ishrane. I recimo da je i ovo tržište zasićeno. Onda idemo još jedan nivo i kažemo da se ti baviš sa paleo ishranom. I ti si specijalista za paleo ishranu i tako ćeš početi graditi ovaj brend. Npr.želiš ući na tržište marketinga. I sada idemom jedan nivo ispod: na online marketing. Pošto i tamo je tržište dosta zasićeno, biramo deo wordpress-a, a ako i tamo ima više njih, onda ideš još jedan nivo ispod npr. na wordpress security. Na zaisćeno tržište možeš da uđeš sa vrlo uskim fokusom.

 

Na zasićeno tržište možeš ući i tako ako izabereš drugi medij za komunikaciju. Npr. ako na tom tržištu svi pišu blog, onda ti možeš da praviš video blogove i već si drugačiji. Ili postavljaj samo slike.

 

Možeš izabrati karater. Možeš komunicirati kao specijalsita ali ikao novinar. Možeš biti i profesinalni korisnilk. Nekada imam izazov da započnem pisati blog o ishrani i o teretani. Nisam profesionalac, ali sam korisnik, a novim korisnicima bi mnogo koristilo da znaju kako da započnu vežbanje i konzumiranje proteina. Sećam se koliko bi mi nekada začilo da sam znao ove informacije.

 

2.  Ako želiš ući na novo tržište, za to imam jednu tehniku koju nazivam „tehnikom Isusa“, kada stojiš u statusu Quo naspram tržišta i kao revolucionar ulaziš sa inovacijom. U ovom slučaju je jako važno da imaš svoj lični stav i mišljenje, da podeliš mišljenje publike. Mnogo puta treba da komuniciraš protiv postojećeš sistema o njegovim greškama i kako to utiče na ljude. I u ovoj fazi ti nije cilj da te zavole, nego da sakupiš oko sebe „12 tvojih apostola“ ili nekoliko desetina tvojih vernih i stabilnih pratilaca, koji će posle nositi vesti o tebi.

 

Kasnije ću govoriti o razvoju ličnog bredna. Postoje primeri na tržištu (navodi primere iz Mađarske) koji su najpre pisali tekstove, postavljali postove i tek su posle ponudilo proizvod koji su i naplatili. Ima i onih koji su prvo napravili svoj bizinis, pa tek posle toga koristili SM što je isto tako dobro. Izaberi onu metodu koja ti najviše odgovara.

 

 

ZADACI 

 

I sada idemo na zadatke.

Prvi zadatakREZERVIŠI SVOJU OBLAST NA TRŽIŠTU. Definiši svoju obast. Malo pre smo govorili o tome da je važno da se poziciniraš. Reci čega si ti specijalista. Jako je važno da mentalno zauzmeš poziciju. Moje ime se vezuje za marketing malih i srednjih preduzeća, a šta se vezuje za tvoje ime? Tvoje ime će biti glavni naslov tvog sadržaja. Moraš ostaviti trag, povući liniju u pesku: stop, ovo je moja treritorija.

 

(Čita komenare čitalaca):

Stomatološki implanti

Stručnjak za porodični biciklizam

Trener izdržljivosti za vrhunske sportiste

Agent osiguranja u regionu xxx

Hight tech tehnika za dešavanja

CRM za B2B prodaju

Regulisanje visokog pritiska za početnike

Negovanje bebine kože

Pedagoški mentor za porodice

 

Jako je važno da ne bude preširoko definisano.

 

Sada dolazi strategija SM. Ovo su zlatna pravila. Uzmimo primer za pedagoškog mentora za porodice. Kada bi pisao knjigu, koja bi bila njena najvažnija poglavlja ? Kada sam pisao knjigu o marketingu, tada sam najpre nabrojao koja će biti glavna poglavlja: planiranje, istraživanje, lista klijenata, pisanje tekstova.....Napiši koje su tvoje glavne teme.

 

Drugi zadatak: NAPIŠI LISTU OD 10 NASLOVA.

Kada si završio sa tom listom, tada ispod svakog glavnog naslova treba da pišeš jednu dugačku listu sadržaja. Struka kaže za ovo: stubni sadržaj. Ovo ima višestruku korist za tebe.

 

3.1 Prvo, ako neko naiđe ovaj sadržaj, znaće da si ti zaista stručnjak u temi jer si spospoban da napišeš roman čak i o podnaslovu.

3.2 Google obožava ovakve sadržaje, jer preferira one tekstove koji sadrže više od 3000 karatera. Prepoznaje ga na način, da je neko pisao vrlo detaljno o određenoj temi, a naravno tekst će biti pretrpan sa ključnim rečima, pa će ga google visoko pozicionirati.

3.3  Treće, da isti tekst kasnije ponovo spomeneš i da usmeriš čitaoce ponovo na taj blog. Ovo možeš da osvežavaš, da dopunjavaš i da održavaš.

 

Važno je da napraviš listu najmanje 10 naslova, i ispod podnaslove sa detaljnim blogovima.

 

 

Treći zadatak je da ispod svakog glavnog naslova napišeš 10 TAKTIČNOG SADRŽAJA.

Primer: izbaraćemo sadržaj unutar marektinga npr. privlačenje novih kupaca. Ispod ovog naslova pišemo 10 taktičnih sadržaja koji podržava glavnu temu. Npr: mamac, kako treba promvisati mamac, kako treba izabrati ciljno tržište, kakav je dobar i loš kupac, kako se piše privlačna ponuda, kako pratiti kupca nakon prodaje, kako da napišeš dobru garanciju. Uvek možeš pisati ispod glavnog naslova taktički sadržaj. Važno je da kada isti napišeš ubaciš taktično link ispod: „kao što smo pisali i u glavnoj temi, klikni na link kako da privučeš još više kupaca“. I kada sve ovo napišeš i ubaciš linkove koje čitaoca stalno vraćaju na glavnu temu, izgradićeš paukovu mrežu koja će kasnije uloviti mnogo kupaca.

 

Znači imaš glavu temu, odatle imaš 10 podtema i za svaku od 10 podtema pripada 10 taktičnih sadržaja. Ovo je već velika paukova mreža sadražaja. Svaka ukazuje na glavnu temu: taktički sadržaj na podnaslove, pa na glavnu temu itd. Sve to gradi tvoju stručnost i oblast u kojoj radiš.

 

Ukratko:

Glavna tema

10 strategijskog sadržaja

i za svaki  10 taktičnih sadržaja

 

Četvrti zadatak:  SADRŽAJ * MEDIJI. Ovde dolazi do čarolije: čiribi- čiriba. Reći ću jedan primer:

Moja glavna tema je marketing za MSP, a unutar nje strategijska tema je Novi kupac, a unutar toga je taktički sadržaj mamac.

Ja bih ovo tako krenuo: Napisao bih tekst o tome. Taj tekst mogu da postavim na blog, na facebook, na linkedin. Nakon toga taj tekst ispričam kroz video: ispred flipčarta  ili kao oblik intervjua. Važno da bude video. Video postavim na YouTube i na Facebook. Nakon toga uzmem tonski deo videa*audio  i postavim ga na sound, napravim od njega prezentaciju na slideshare, od glavnih poruka napravim slike kao tip motivacije za instagram, faebook i pinterest. Posle mogu da napišem e-mail i pošaljem bazi klijenata. Ako želim dodati još, onda bih odštampao tekst i pošalao poštom.

 

I tako sam dobio 7 različitih vidova komunikacije: tekst, print, slike, video, prezentacije, audio, e-mail.

 

Ovo znači: 7 formi * 10 taktičnih * 10 strategijskih sadržaja = 700 kom razičitog sadražaja. Ovo nije tako loše, zar ne? A tehnika je vrlo jednostavna. Ovo je osnova.

 

 

ZLATNA PRAVILA SADRŽAJNOG MARKETINGA

 

I sada da kažem zlatno pravilo. SM je kao muzika. Važno je da obratiš pažnju na frekvenciju, na ritam, na harmoniju i na šoubiz. Šta ovo znači?

 

Ako želiš da razvijaš bilokoji sadržaj, treba da budeš sistematičan. Nema ništa od toga da si napisao jedan tekst i za dve nedelje ponovo. Imaš 700 različitih sadržaja, počni da radiš. Budi kao emisija. Ni ti ne bi gledao National Geographic ako bi svake dve nedelje emitovali emisije.

 

Drugo je ritam. Npr. dnevno 2 posta na facebook-u, nedeljno jedan e-mail, print jednom mesečno, video svake dve nedelje. Treba da bude predvidljivo i pouzdano. I meni je nekada opterećenje da svakog ponedeljka budem tu, jer se u nedelju pripremam za LIVE. Ali želim da to bude predvidljivo, pouzdano i da ga čekaš. Na ovaj način postaješ institucija. Ako nemaš dinamiku, i komuniciraš samo kada ti se sviđa,onda u tome nema pouzdanosti. I izostaje ono iščekivanje: gde je e-mail, gde je video. Vremenom se pratioci naviknu na tebe. Svaka navika se gradi sa sistemtičnošću. I kupci će tako pratit i čitati tvoj sadržaj. Jako je dobro ako ti i sadržaj neverovatno dobar, ali ne mora da bude. Pripazi na ovo  pravilo: sistematičnost poklapa kvalitet. Naravno, ovo ne treba zloupotrebiti, ali treba znati da pouzdani i sistematični sadržaj manjeg kvaliteta postiže bolje rezultate, u odnosu na ekstra dobar sadržaj koji se povremeno pojavljuje.

 

Treće je harmonija: da bude lepo, lako za čitanje, za izgled, za slušanje. Da bude prijatno.

 

Četvrto: Šou biznis- u momentu kada počinješ da koristiš SM, u tom momentu si već u šou biznisu. treba da dopuniš sa takvim elementima koji pripadaju šou biznisu: humor, neki slajd, pozdina, mesto dešavanja. Još je intersantnije da komuniciraš o aktuelnim stvarima, jer onda ljudi odmah mogu komentarisati (primer izbora D.Trumpa).

 

 

Najveća lekcija ovog video je da prihvatiš da je tvoja investicija vreme da bi izgradio svoju stručnost, poziciju, brend. Ako investiraj novac, mnogo je efektivnije da promovišeš sadržaj od akcija. Mnogo ćeš više kupaca dobiti ako promovišeš sadržaj neko sam proizvod. Kada ovo budeš započeo, stajaćeš na pragu velikog razvoja i da postaneš stručnjak, a kasnje i lider mišljenja, a na kraju motivator u određenoj oblasti.

Vežbaj, smotaj se sa ponosom, gradi strategiju, taktiku, posavljaj ga kroz razne oblike.

Marketing Commando svoju karijeru može da zahvali SM-u. Ja sam najpre koristio newsletter koji me polako izgradio, kasnije blog, sada facebook, radimo print krpz Marketing Navigator. Pratite me i nadalje.

Kraj 1:00:00

 

Mišljenje polaznika

VG klub - saznajete drugačiji ugao posmatranja

Šta znači prisustvovati VG treningu? To znači: slušati, čuti nove stvari, ponoviti one koje znamo, saznati za drugačiji ugao posmatranja, izneti svoja iskustva i mišljenje, čuti druga iskustva, razmisliti, unaprediti sebe... Sve to mi je veoma važno, cenim ovu priliku i istovremeno , zahvaljujem na istoj.

 

Vesna Nikolovski, član VG Kluba

.
Teme koje se bave savremenim pitanjima

 

Teme VG Kluba su interesantne i bave se savremenim pitanjima. Meni se otvorio jedan drugi svet u oblasti komunikacije. Preporučujem! Dođite na jedan susret i vratićete se po još infomacija.

 

Melinda Mališić, član VG Kluba 

.