Komunikacija sa muškarcima i ženama

Danas je sigurno da su promene sigurne.

 

Pre 10 godina ranije su se promene dešavale mnogo sporije, a danas je izazov reagovati odmah na njih i prepoznati potrebe tržišta. Zato je potrebno stalno preispitivati ciljne grupe, da se što više fokusiramo na uži krug kupaca i da ciljano promovišemo naše proizvode/usluge sa što više specijalnih karakteristika. Mikrosegmentacija tržišta je postala potreba, a ne samo želja marketinga.

 

Ako bih sada upitala jednog preduzetnika koja mu je ciljna grupa, najčešće bi to bila podela ciljne grupe po interesovanju, po standardu, po delatnosti ili po finansijskom stanju. 

 

PRIMER: neko ko prodaje računare, možda bi rekao da su njegova ciljna grupa MSP do 15 zaposlenih jer prodaje konfiguracije računara koji njima odgovaraju. Onaj ko se bavi prodajom turističkih aranžmana rekao bi da su njegova ciljna grupa možda porodice ili parovi do određenog nivoa prihoda ili ljubitelji različitih (egzotičnih) destinacija.

 

Ova podela i kategorizacija ciljnih grupa je sasvim prirodna i većina od nas tako radi.

 

Međutim, najnovija istraživanja potvrđuju nešto sasvim drugo.

 

U svim ti podelama ciljnih grupa je skinut fokus sa osnovne podele ljudskog roda. Mi se u osnovu delimo na muškarce i na žene.

 

104.emisija Poslovni Intermeco: Podela ciljne grupe na muškarce i na žene

 

 

Pre nego što neko od čitaoca izgovori da je ovo zastarelo i da najnovija otrikća vrlo precizno određuju ciljne grupe, razmislite o sledećem:

 

Šta pokreće žensku osobu da kupi određeni automobil? 

Šta pokreće muškarca da kupi konkretan automobil?

Koja se osećanja javljaju kod prvih, a koja kod drugih? 

 

Ovo nema veze sa delatnošću, ko koliko ima sredstava i koje su njegove poslovne/privatne potrebe.

 

Ovo ima veze sa biologijom

 

Na šta reaguju žene, a na šta muškarci?

 

 

Uzmimo jedan primer i analizirajmo sledeće: fokusiranje i multitasking.

 

Poznato je da su muškarci perfektni u tome da se fokusiraju samo na jednu aktivnost. Fokusiranost je od velikog značaja kada je u pitanju finalna realizacija ili stručnost, ostvaranje rezultata po postavljenom cilju. Međutim, kada je važno da se istovremeno obavi više akcija, muškarcima je mnogo teže nego ženama.

 

Žene su po svojoj prirodi sklonije da rade više stvari odjedanput - i to vrlo dobro i sa odličnim rezultatima. Nekada je to zaista korisno, a u nekim situacijama i nije jer se pažnja rasipa. Podeljena pažnja nije uvek najpoželjnija karakteristika, a ipak postoje životne situacije kada je to jako važno.

 

PRIMER: šta se dešava kada muškarca (mladog) tatu ostavite kući sa malim detetom? Šta se dešava kada je dete kući sa majkom? Zamislite situaciju i odgovorite u sebi.

 

 

Izvor Slike: www.femina.hu

 

Nema dobrog i lošeg odgovora jer je to stvar prirode, odnosno biologije. I svaka strana ima svoje prednosti i nedostatke. Upotpunjujemo jedni drugima (poslovni) život i to treba baš tako da bude.

 

 

U eri automatizacije su se stvari pojednostavile i nastao je pojam „uniseksa

 

 

Izgubio se identitet muškarca i žene. Sa tim se gubi i deo tržišta koji je povezan sa ovom biološkom karateristikom.

 

Da bi se vratili u stanje BASIC-a i uzeli u obzir osnovne biološke karateristike koje su nevezane od stručnosti, školske spreme, od karijere, od godine starosti, važno nam je da poznajemo strukuturu ciljne grupe po osnovu podele po polovima, odnosno kako da razgovaramo sa njima:

 

  • Na šta oni reaguju, koje su to ključne reči koje pritiskaju "taster akcije"?
  • Šta ih pokreće, koje su te vrednosti?
  • Koje su njihove elementarne (biološke) potrebe?
  • Kako da im se obratimo?

 

Jedna od radionica FORUMA marketinga za MSP će se baviti sa ovim  RAZLIKAMA, a  tiču se podele kupaca na žene i na muškarace.

 

Ako još niste pogledali zašto je važno da preduzetnici i svi koji rade u marketingu i prodaji prisustvuju ovom forumu, kliknite na OVDE NA LINK., odnosno pratite nas na društvenim stranicama FACEBOOK i INSTAGRAM.

 

 

Ostalo je još manje od tri nedelje do početka foruma. Vidimo se 25.10.2018.godine u konferencijskoj sali VelikeTerase na Paliću.

 

Mišljenje polaznika

VG klub - saznajete drugačiji ugao posmatranja

Šta znači prisustvovati VG treningu? To znači: slušati, čuti nove stvari, ponoviti one koje znamo, saznati za drugačiji ugao posmatranja, izneti svoja iskustva i mišljenje, čuti druga iskustva, razmisliti, unaprediti sebe... Sve to mi je veoma važno, cenim ovu priliku i istovremeno , zahvaljujem na istoj.

 

Vesna Nikolovski, član VG Kluba

.
Teme koje se bave savremenim pitanjima

 

Teme VG Kluba su interesantne i bave se savremenim pitanjima. Meni se otvorio jedan drugi svet u oblasti komunikacije. Preporučujem! Dođite na jedan susret i vratićete se po još infomacija.

 

Melinda Mališić, član VG Kluba 

.