Kako izgubiti klijenta?

Svima nam je poznato da je najteže raditi sa ljudima. Pogotovo kada je reč o klijentima. Tržište se promenilo i kupac je postao centar dešavanja. Kupci to znaju i koriste svoja prava.

 

Sakupila sam 10 TOP saveta kako možemo uticati na ponašanje klijenata da nas ne bi maltretirali. Svaki od saveta je delotvoran. A da budemo potpuno sigurni da nam kupci neće više dolaziti, najbolje je da kombinujemo nekoliko od ovih tačaka. Što je sigurno, sigurno!

 

Pa da krenemo redom:

 

  1. Danas informacije imaju veliku vrednost. Zato ne dajte nijednu informacije iz ruke! Čak i ako znate odgovor - pravite se da ne znate. Neka kupci sami ispituju šta im je potrebno, pa da vidimo ko je u stvarnosti zainteresovan za naše proizvode ili usluge. Na taj način ćemo razvijati kreativnost i snalažljivost, a prodaćemo samo onima koji su to zaslužili.
  2. Koga je briga za potrebe kupaca! Neka svako gleda svoja posla. Šta vas briga za druge? Razmislite, da li kupci razmišljaju o vašim potrebama? Pustite da vas prvo oni pitaju, pa ćete odgovoriti na njihova pitanja ako budete znali odgovor i ako budete imali vremena od vaših poslovnh obaveza.
  3. Ne obaveštavajte klijente o novinama, o promenama, o kampanjama i sl. Neka se sami interesuju, imaju više vremena od vas. Valjda ste im vi potrebniji nego oni vama?
  4. Prvi utisak klijenta je prevaziđena stvar. Vi ste takvi kakvi ste. Ako mu se ne sviđate, neka idu u drugu radnju.
  5. Dodatna vrednost za klijenta, dodatni posao i trošak za vasDanas je moderno isticati dodatnu vrednosti uz osnovni proizvod. To može biti neki poklon, usluga, vaučer, popust ili nešto slično. Zato uključite vašu snalažljivost i pogledajte gde možete da uštedite. Ako ne date poklon ili drugu vrednost klijentu, isti će ostati u vašem džepu. Bolje u vašem džepu, nego u klijentovom koga ni ne poznajete.
  6. Negovanje odnosa sa klijentima je mnogo zamorno. Ko još ima vremena za to?! Toliko imamo briga, a ne još da pratimo kada je klijent poslednji put nešto kupio od nas, šta je to tačno bilo, koliko je potrošio, da li ima neke planove i druge suvišne podatke. Ako jednom krenete, tražiće od vas da to stalno činite. Još će se uvrediti da ih niste obavestili kada je bilo dogovoreno. Zato je sigurnije ni ne započeti. Tako neće biti očekivanja, neće biti ni zanovetanja.
  7. Danas se traže neke kompetencije, sposobnosti i još neke suvišne edukacije za zaposlenje. Zar je uopšte važno ko će da priča sa klijentom kada kupac svakako zamara? Važno je da se prijavio za posao. Zato je bolje baciti novog radnika u vatru, neka se čeliči. I posmatrajte ga sa strane kako će se snaći kada će kupac eventualno bude podigao ton glasa. U takvim situacijama nipošto ne smete intervenisati, neka se novi kolega izbori sam do kraja.
  8. Najkreativnije odeljenje bi trebalo da bude odsek za primanje reklamacija. Oni treba da nauče tri važna odgovora: ne može, nemate pravo, ne možemo ništa učiniti. Tako se nećete upustiti u suvišnu konverzaciju sa kupcima. Na taj način će se odmah u korenu saseći bilo koji prigovor. Uštedećete na vremenu, a i finansijski.
  9. Delikatno pitanje vezano za korišćenje telefona. Ostavite da zvoni što duže da bi kupci videli da ste jako zauzeti i da nemate vremena za suvišna ćaskanja. A kada podignete slušalicu, obavezno uzdišite i okrećite očima. Tako ćete klijentu dati do znanja da ste u gužvi i da kaže što pre ono što ima da vam saopšti.
  10. Važno je da se pred klijentom posvađate sa kolegom. Klijent će videti da se zalažete za njegov slučaj. Ceniće to. Ne morate da psujete, ali povišeni ton i mlataranje rukama već izaziva dovoljno pažnje.

 

 

Nismo spominjali osmeh, ali se podrazumeva da se ne smete smeškati. Ako klijent vidi da se osmehujete, tražiće od vas da ga uslužite ljubazno. Zato je bolje da odmah na početku pokažete zube.

 

Ako sledite ove savete, iskustvo govori da će vas kupac sigurno napustiti i više vas neće uznemiravati. A vi ćete biti mirni, nećete se baviti sa njihovim potrebama već samo sa vašima. Nećete morati poštovati radno vreme, jer kupci neće dolaziti. I tako polako sve dok ne zatvorite radnju (ili preduzeće), pa ćete moći na miru da uživate u slobodnom vremenu. Imaćete ga toliko, koliko god vam se dopadne. Zar nije bolje ovako?

 

A ako mislite da je ovo ipak previše, preokrenite svaku tačku i učinite suprotno od onoga što je napisano.  Ali tada budite spremni da će vas kupci saletati, a vi ćete imati mnogo posla. Vi birajte ono što želite. A onda nemojte reći da vas nisam opomenula wink.

 

Ako želite da naučite još neke finese u vezi razvoja odnosa sa kupcima, prijavite se na edukaciju "Planiranje sistema podrške za kupce (i za mala, srednja i mikro preduzeća)"#3 koji će se održati 05.07.2018. od 18-20,15h u Antona Aškerca 56/6, Subotical.

Mišljenje polaznika

VG klub - saznajete drugačiji ugao posmatranja

Šta znači prisustvovati VG treningu? To znači: slušati, čuti nove stvari, ponoviti one koje znamo, saznati za drugačiji ugao posmatranja, izneti svoja iskustva i mišljenje, čuti druga iskustva, razmisliti, unaprediti sebe... Sve to mi je veoma važno, cenim ovu priliku i istovremeno , zahvaljujem na istoj.

 

Vesna Nikolovski, član VG Kluba

.
Teme koje se bave savremenim pitanjima

 

Teme VG Kluba su interesantne i bave se savremenim pitanjima. Meni se otvorio jedan drugi svet u oblasti komunikacije. Preporučujem! Dođite na jedan susret i vratićete se po još infomacija.

 

Melinda Mališić, član VG Kluba 

.