Kada san postane stvarnost - Mirjana Rodić Pejić, vlasnica LC SMART

Pre 6 godina sam upoznala Mirjanu Rodić Pejić, vlasnicu škole stranih jezika LC SMART. Čekale smo početak časa na master studijama. Pitala sam se, zašto je profesor engleskog jezika izabrao master studije, smer marketinga na ekonomskom fakultetu? Kada sam bolje upoznala Miru, shvatila sam razlog njenog izbora. A taj razlog je vezan i za nastanak ovog bloga.

 

Čuda se dešavaju kada se sretnu prilika i potreba. Moja potreba je da bila da učim engleski jezik, a prilika mi je došla „ na noge“. Ubrzo nakon našeg prvog kontakta sam sedela u školskoj klupi SMART učionice.

 

 

I priča kreće od ovog momenta …

 

JG: Draga Miro, ti si primer za profesora koji osvaja đake harizmom i motiviše ih da zavole strani jezik tzv. “veliki bauk” . Za marketing su takođe potrebne ove karakteristike, pa kada posmatram situaciju sa te strane, tada mi sve deluje kao prirodni tok stvari. Da li je to baš stvarno tako isplanirano?

 

MRP: Kao mala devojčica sam znala da ću predavati engleski jezik. Stanovali smo na Paliću, i sa mamom sam vrlo često prolazila pored jedne škole engleskog jezika. Na ogradi je bila istaknuta tabla sa nazivom škole, a ja sam svaki put dosađivala mami da me upiše u tu školu. A ona je to uredno odbijala sa pitanjem: šta će ti još jedna škola? Međutim, moja upornost se isplatila. U II razredu osnovne škole pohađala sam van nastave i engleski jezik. Bila sam jako mala i tada još nismo učili čitanje i pisanje na engleskom već samo govor. Zato sam se ja brzo snašla i ispisivala engleske reči po Vuku. Baš onako kako se izgovaraju. Igrala sam se učiteljice i učila sam moju okolinu kako se izgovaraju engleske reči. Ljubav između mene i engleskog jezika je rasla do te mere, da sam u II razredu srednje škole tačno znala da ću upisati filološki fakultet, na kojem ću da usavršim moj engleski. U tom momentu je ovo delovalo vrlo čudno, s obzirom da sam bila đak ekonomske srednje škole. Nije bilo uobičajeno da đaci nakon završene ekonomije nastavljaju učenje stranih jezika. Zbog toga sam imala i rezervnu varijantu. Uporedo sam se pripremala i na pravo. Ironija je bila u tome da su mene primili na oba fakulteta. Na kraju je pobedila ljubav prema jeziku i nikada nisam požalila moj izbor. Marketing je došao kao prirodni tok stvari. Oduvek sam želela da imam svoju školu, a za to mi je bilo potrebna druga vrsta znanja.

 

JG: Kroz naše druženje na časovima engleskog jezika upoznala sam u tebi vrlo disciplinovanu i ciljno orijentisanu osobu,kako je to raditi po tačno određenom planu. Iz časa u čas sam te pratila na koji način organizuješ nastavu, kako daješ domaće zadatke, kako pratiš đake koji su propustili poneki čas.

 

MRP: Zaista mogu da kažem da uživam u mom poslu i da mi je pravo zadovoljstvo da svaki dan radim to što volim. Ja uživam u društvu mojih učenika. Za mene je najvažnije da oni od mene nauče gradivo, da zavole engleski jezik, da su srećni kada dolaze kod mene na nastavu i da imaju motivaciju za razvoj. Bila sam sigurna u to da ću jednog dana imati moju školu sa nasmejanim đacima u mojim učionicama. Praksu sam stekla u školi Helen Doron, u gimnaziji Svetozar Marković i u osnovnoj školi Kizur Ištvan. Nikada nisam tajila šta mi je želja. Možda to deluje kontradiktorno, jer su me u tome mogle sprečiti donekle konkurentske škole. Verujem u otvorenost i u iskrenost, a to se dokazalo i u mom primeru. Sa svim mojim bivšim poslodavcima sam ostala u dobrom odnosu, što je važno za obostrani napredak.

 

JG: Sada govorim iz ugla učenika, koji se odlučio da nauči engleski jezik u kasnijim godinama. Mene je od početka oduševljalo kako si ponaosob pratila naš tempo razvoja. Desilo se da nismo uradile domaći, bile sprečene da prisustujemo nastavi ili zaboravaljale delove gradiva. I nakon tih propuštenih časova su stizale poruke sa smajlijem „Hello, na prošlom času smo radili stranicu u knjizi xx, a u radnoj svesci je domaći xx.“ Pa pitam se, kako da ne uradim domaći nakon ovakve poruke? Sećam se da sam ponekad bila umorna ili nisam uradila domaći, ali me je bila veće sramota da ne odem na čas. Kad bolje razmislim ovo je bio odličan način da ne odustanem kod prvih i narednih prepreka, koje su proizilazile isključivo iz izbora lakšeg puta da se dođe do cilja. Mnogo je lakše stati, pronaći izgovore, uveriti sebe zašto smo baš sada odustali i kako ćemo to kasnije (ili nikad) nadoknaditi kada budemo imali dobru priliku.

 

MRP: Dobre prilike stvaramo mi sami. Učenje jezika zahteva sistematičnost. Mnogo više doprinosi napretku ako svaki dan određeno vreme posvetimo cilju. Bićemo uspešniji ako svaki dan posvetimo 20 minuta određenom delu gradiva, nego da to uradimo jednaput nedeljno po dva sata ili mesečno jednaput po nekoliko sati. Funkcionalno znanje se stiče disciplinom, sistematičnošću, planski i uporno. Tu naviku gradim i kod mojih đaka i kroz tu disciplinu ih učim razvoju drugih vrednosti. Jednom izgrađena sistematičnost će dovesti do uspeha i na drugim poljima. To je korisna navika koja može nam promeniti život, jer pomoću nje možemo da ostvarimo naše ciljeve.

 

 

 

JG: S obzirom da sam bila podstaknuta dobrim primerom, verujem da mnogo zavisi od profesora koliko će se đaci potruditi da usvoje gradivo. Dobar glas se daleko čuje, pa koliko sam primetila u SMART školu se dolazi porodično: braće-sestre, deca i roditelji. Gledajući moj primer nisam jedina, čiji članovi porodice kolektivno dolaze na časove engleskog jezika.

 

MRP: Da, I tvoja mama je nastariji učenik škole SMART, a to je samo dokaz da nikada nije kasno da se nešto nauči. Osim toga, jezik pomaže u razvoju i održavanju memorije, bistri um, daje osećaj slobode jer razumeš drugu osobu kada se nađeš u prilici da razgovaraš sa strancem ili da razumeš tekst na engleskom na internetu. Sa odraslima radim na taj način što im pomožem u svakodnevnoj komunikaciji, dok za đake koji uporedo idu u osnovu ili srednju školu imam drugi pristup. Osim što sa njima radim gradivo na mnogo višem nivou nego što je to u bazičnoj školi, pratim i njihovu nastavu. Oni znaju da me mogu bilo kada pitati i u vezi školskog gradiva.

 

Sa manjim uzrastom od 1. do 4. razreda svaki čas vežbamo pisanje reči, a ujedno ih i testiram. Cilj je da imaju što veći fond reči za buduću konverzaciju.

 

Od 5. -8. razreda se veliki naglasak stavlja na gramatiku. Radi se proširena gramatika u odnosu na školsko gradivo. Kada je reč o konverzaciji, vrlo često se sluša engleski tekst. Svaki čas mi u slobodnom razgovoru ispričaju određenu temu, npr: kako si proveo vikend?

 

U 4. razredu je važno da se zna koristiti Past Simple ili prošlo vreme, a od 5. i 6. razreda tražim i više detalja u opisu događaja. Na ovaj način sam primetila da se đaci iz časa u čas oslobađaju i mnogo ležernije razgovaraju na engleskom jeziku. Znaju da ću ih ispraviti u toku razgovora. Tada ponove ispravnu frazu na engelskom ili pravilno izgovorenu reč. Tako spajam vizuelni sa auditivni delo: nekome više ide gramatika a slabije govor, a kod drugih je obrnuto. To je sasvim prirodno, a moj je posao da to sinhronizujem i da izvučem iz njih najviše što mogu dati od sebe. U razredima za srednjoškolce isključivo pričam na engleskom. Imam vrlo temeljne srednjoškolce. Oni su svi na nivou B2. Posebno sam ponosna na njih.

 

JG: Za mene je škola stranih jezika SMART mnogo više nego samo pojam škole. Dodatne vrednosti je razlikuju od ostalih u Subotici.

 

MRP: Svaki moj đak ima posebno mesto u školi. Ne može proći nijedan rođenda a da ga se ne setimo. Pažljivo vodim brigu o promeni smena u školama. Nastava je organizovana unapred za najmanje 5 meseci. Moj je zadatak da podsetim polaznike na termin časova, o upisu i o sadržaju časa ako su ga iz nekog razloga propustili.

 

JG: Oduševile su me boje koje obeležavaju školu. Sve je u velikom skladu. Glavna boja je narandžasta, a ostale jake boje kao što su zelena, ljubičasta, crvena, žuta i plava je ističu. Sa narandžastom bojom su prekriveni stolovi, a stolice su u svim ostalim pratećim bojama. U skladu su čak papirići za podsetnik, saksije za cveće, olovke, ormari.

 

MRP: To nije slučanost. Sam naziv ima poruku koja motiviše. Smart znači pametan/ inteligentan. Boje označavaju sklad i odnose, a kockice u logou preduzeća su simbol mosta koji spaja dve kulture. Meni je veoma važan ambijent u kojem borave moji učenici. Sklad boja utiče na bolje prihvatanje gradiva. A učionice su tako opremljene da svaki detalj motiviše učenike na učenje. Često im preporučujem da čitaju bajke na engleskom jeziku, jer njihov sadržaj im je poznat. Na taj način će shvatiti suštinu priče bez toga da se osećaju frustrirano zbog puno nepoznatih reči. Od prošle godine sam uvela jednu novinu. Pripremila sam im društvene igre u skladu sa lekcijama iz knjiga. Pitanja u igri su vezana za značajne tačke u gramatici, za sinonime, za važne fraze u svakodnevnom govoru. Kod ovih igara sam veoma stroga i prihvatam samo 100% tačan odgovor, pa se dešava da neko dva do tri puta prođe isto polje, ali do kraja igre će sigurno naučiti dva do tri nova pojma, koje je zaboravio dok je učio lekciju na klasičan način.

 

  

 

 

JG: Uskoro se završava školska godina. Kako izgleda finiš godine u školi SMART?

 

MRP: Pravi finiš je u junu mesecu. Prvi čas je priprema za završni ispit. Ovo je obično stresno za sve, jer se ponavlja godišnje gradivo i isplivaju delovi koje treba utvrditi ponaosob. Drugi čas je samo testiranje, a treći čas je podela diploma i završni čas pred raspust. Sa decom se obično tada takmičimo u raznim igrama, naravno sve na engleskom jeziku.

 

JG: Očekujem da će biti i određenih novina i u budućem radu škole. Kao i svake školske godine SMART škola uvodi po neku inovaciju. Šta se može očekivati od septembra?

 

MRP: Da, inovacije nas vode napred. Pripremamo se sistemastično za predstojeći period. Ove nedelje smo postavili prvu objavu vezano za pokretanje nove grupe za decu od 4-5 godina. Od septembra će se pokrenuti grupa za rad sa decom koja još ne znaju da čitaju i pišu. Cilj je da se formira grupa, koja će se postepeno pripremati za školu.

 

JG: Ja ti iskreno želim puno uspeha. Mi ćemo se viđati i nadalje utorkom na časovima, a kroz ovu priču želim da motivišem čitaoce sa glavnom porukom: za cilj je važno imati motivaciju, a za motivaciju je potrebna disciplina i sistemstičnost. Ove dve karakteristike određuju siguran uspeh. Nije važno koliko napredujemo, već da ne stanemo. Neka svaki dan nešto uradimo za naš cilj. Pa makar to bilo i samo 20 minuta.

Mišljenje polaznika

VG klub - saznajete drugačiji ugao posmatranja

Šta znači prisustvovati VG treningu? To znači: slušati, čuti nove stvari, ponoviti one koje znamo, saznati za drugačiji ugao posmatranja, izneti svoja iskustva i mišljenje, čuti druga iskustva, razmisliti, unaprediti sebe... Sve to mi je veoma važno, cenim ovu priliku i istovremeno , zahvaljujem na istoj.

 

Vesna Nikolovski, član VG Kluba

.
Teme koje se bave savremenim pitanjima

 

Teme VG Kluba su interesantne i bave se savremenim pitanjima. Meni se otvorio jedan drugi svet u oblasti komunikacije. Preporučujem! Dođite na jedan susret i vratićete se po još infomacija.

 

Melinda Mališić, član VG Kluba 

.