10 poslovnih pravila Volt Diznija

Volt Dizni je vrlo rano pokazao skonosti ka crtanju. Već sa 7 godina je naplaćivao svoje crteže po komšiluku. Njegov prvi studio je doživeo bankrot, a drugi je trajao manje od 6 meseci. Dizni je prolazio kroz faze bez posla, gde ga niko nije angažovao. Treće preduzeće je otvorio sa svojim partnerom. Pretvorili su garažu u studio i započeli posao sa jednom kamerom od pozajmljenih para. I ovo preduzeće je bilo nekoliko puta na ivici propasti, ali bi posle svake krize ono postajalo sve moćnije i veće. Isti taj studio pod nazivom Walt Disney Studio, danas je jedno od najuspešnijih kompanija u SAD i na svetu koja je vredna 45.429 milijarde dolara.

 

Volt Dizni je ostavio iza sebe velike vrednosti na kojima su odrasle čitave generacije. Dizni je imao svoje mane i greške koje su ga učinile čovekom. Ono što ga izdvaja iz mase je njegova SNAŽNA VERA U SVOJE SNOVE, MOĆNA VIZIJA BUDUĆNOSTI. Gledajući njegove crtane filmove niko se više ne seća njegovih kriza, bankrota i grešaka. Malo ljudi je uticao na promenu sveta kao što je to učinio Volt Dizni.

 

Ako želimo da budemo uspešni, važno je da budemo u društvu onih ljudi koji su već prošli tim putem i da učimo od njih. Ovo je osnovno pravio uspešnosti. Zato je sakupljeno Diznijevih 10 (poslovnih) pravila po kojima je on živeo i koji su mu pomogli da se izdigne iznad problema. Ako je on mogao, možemo i mi! Ako je to mogao jedan čovek, onda to mogu svi.

 

Delim sa Vama tih 10 pravila (tekst je preveden sa stranice http://knowstartup.com/2016/12/10-success-lessons-from-walt-disney-entrepreneurs/)

 

1. Zadržite samokontrolu

 

Prva stvar koju možemo naučiti od Diznija kao preduzetnika je njegova ljubav prema crtanju. Većinu svog života posvetio je svojoj umetnosti. Bio je čak voljan da radi i na drugim poslovima samo da bi finansirao svoju strast.

 

Dizni je prošao kroz niz čudnih poslova, bio je vozač hitne pomoći u vojsci tokom Prvog svetskog rata zajedno sa svojim prijateljem Rai Krocom (čovekom koji je napravio McDonaldsa).

 

 Izvor fotografije: lični album

 

 

 

 

 

2. Morate biti prodavac

 

Prodaja ima lošu reputaciju, ali u njoj nema grešaka. Prodaja je najvažnija veština kojom možete ovladati. Kao što je Volt rekao, snovi uzimaju novac i novac dolazi od prodaje. Volt je verovao u sebe i svoje snove i zato je mogao uveriti i druge da veruju u njega.

 

Kada je pravio Snow White ("Snežana i sedam patuljaka"), na polovini projekta je Dizniju nestalo novca. Njegova porodica ga je molila da odustane od posla, ali Dizni je bio neumoran. Lično je odlazio kod različitih producenata, pokazao im je sirove snimke i uveravao ih je da završe finansiranje filma. "Snežana i sedam patuljaka" je postao uspešan film za tren i sa tim projektom je započelo Zlatno doba animacije.

 

3. Liderstvo je inspiracija, inovacija i fokus

 

Ključ Diznijevog rukovodstva leži u njegovoj neverovatnoj sposobnosti pričanja priča. Jedna stvar je da kažete vašim zaposlenima da nešto učine, druga stvar je da ih inspirišete na akciju. Volt bi im ispričao priču. On bi oživeo najsitnije detalje. Inspirisao je svoje radnike tako da ih je učinio delom te priče, a zauzvat je dobio mnogo više od uloženog truda.

 

Kada je prvi put svojim animatorima predstavio "Snežanu i sedam patuljaka", ispričao im je čitavu priču izigravajući likove, koristeći različe glasove i pokrete. Volt je imao jedinstvenu sposobnost da angažuje ljude koji su imali veće talente od njega, da ih koordinira, da usmeri njihovu pažnju prema zajedničkom cilju da bi se fokusirali.

 

 Izvor fotografije: Internet

 

 

4. Prihvatite novu tehnologiju

 

Dvadesetih i tridesetih godine prošlog veka je tehnologija bila na niskom nivou, ali je ovaj period ujedno bio  i vreme inovacija. Novi pronalasci, kao što su Technicolor i zvuk su predstavljali rizik za stvaraoce filma. Glumci, režiseri, pa čak i deo publike su se žestoko protivili sinhronizaciji tona sa crtanim likovima. Međutim, ljudi su na kraju navikli svoje uši i oči na uvedene novine - a Dizni je to primetio.

 

Dizni je napravio prvi animirani film u punoj dužini ("Snežana i sedam patuljaka"). Prema podacima, njegov studio je bio prvi holivudski studio koji se bavio i televizijom, a što se pokazalo prilično unosnim poslom. "Mickei Mouse Club" se prikazivao svugde, a širio je brend Dizni među decom.

 

 Izvor fotografije: lični album

 

 

 

 

 

5. Razvijte visoku toleranciju za rizik

 

Volt je u svojoj karijeri prevazišao mnogo rizika. Budućnost celokupne kompanije Disni je nekoliko puta zavisila od toga, da li će poslovni poduhvat doživeti uspeh ili neuspeh. Volt je nekada bio pred izborom da stavi hipoteku ili proda svoju ličnu imovinu. Međutim, nikad to nije radio. On bi pažljivo odmeravao sve mogućnosti i donosio odluku za hrabru akciju. Kada se odlučio, nikada nije promašio.

(Napomena: Njegova strategija je poznata pod nazivom "Diznijeva strategija" i uspešno je koristi NLP nauka).

 

1955.godine je Diznilend bila najveća kockarnica u istoriji američkog biznisa. Volt se borio da pronađe način finansiranja ovog poduhvata, dok ga je njegova porodica, uključujući i poslovnog partnera brata Roja Diznija molila da se odrekne ovog posla. Ako bi Diznilend propao, to bi prourokovao bankrot kompanije. Danas isti ti zabavni parkovi Diznija donose milijarde prihoda i milione posetilaca svake godine u Diznilend.

 

 Izvor fotografije: lični album

 

 

 

 

6. Promenite svoj stav prema neuspehu

 

Volt Dizni je više puta doživeo neuspeh. Njegov prvi studio nikada nije ostvario profit. Najpoznatiji njegov fijasko je bio  Osvald Lucki Rabbit. Izgubio je sve: studio, opremu, animatore i njegove kreacije. Iz pepela tog ogromnog neuspeha, izrastao je jedan od najomiljenijih likova koji su ikada stvoreni:  Volt je stvorio Miki Mausa.

 

7. Verujte u sebe

 

Volt Dizni je imao jedinstven odnos sa svojim bratom Roj Dizni. Volt bi mu predstavio ideju, a Roj bi rekao "ne" i pokušao bi ga odgovoriti. Volt je ipak nastavio sa uveravanjem, a Roj je na kraju pristao i finansirao projekat. Tokom celokupne karijere su mu stalno govorili šta se ne može raditi. Rekli su da niko ne bi pogledao animirani film. Rečeno mu je da ne može pomešati animaciju sa stvarnim živim glumcima. Rečeno mu je da ideja o tematskom parku loša. Neko mu je čak rekao da je Miki Maus loša ideja, jer bi miš zaplašio žene.

 

Dokazao je svima, da to što ranije niko nije uradio, to ne znači da je nemoguće. Nemoguće je reč za maloverne osobe, a Volt Dizni je imao velike snove. Imao je nepokolebljivo veru u sebe i ono što radi; to je sve bilo važno.

 

Izvor fotografije: lični album

 

 

 

 

 

8. Izgradite carstvo

 

Posle Diznilenda došao je red na Dizni Vord, a sa tim poduhvatima nastalo je nekoliko Dizni TV emisija koje su se koristile za promociju tematskih parkova. Prikazivali su se kao "Wonderful World of Color Walt Disney", koji se prvobitno nazivao "Disneyland"om, a deca su se zaljubila u brend Diznija i zahtevali od svojih roditelja putovanja u Diznilend. Dizni se dogovorio sa televizijskim stanicama da finansiraju Diznilend u zamenu za originalni program Dizni. Jedan projekat izgrađen na drugom i Dizni imperija je počela da raste.

 

 

9. Izdržljivost je najbolji prijatelj preduzetnika

 

Voltu je trebalo 16 godina da dobije prava na pripremu Mari Poppins, koja se sada smatra jednim od najboljih filmova tog vremena. Problemi sa autorom P. L. Traversom su bili toliko ozloglašeni da je Volt na kraju napravio sopstveni film. Pre nego što se dogovorio sa televizijskim stanicama da bi finansirali Diznilend, Traverson ga je odbio 302 puta

 

I ono što je najneverovatnije u celoj priči, da je otpušten sa svog prvog radnog mesta u novinama jer su smatrali da nije dovoljno kreativan i inovativan! On je kasnije kupio tu istu kompaniju. Otpornost je sposobnost da se izdrži ili da se brzo oporavi iz teških okolnosti.

 

Izvor fotografije: lični album

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Potražite inspiraciju na neočekivanim mestima

 

Kada je Dizni radio iz svoje kancelarije u Kanzas Sitiju, bilo je puno miševa u prostoriji. Dobio je ideju za novi projekat Miki Mausa, a jedan od njih je postao njegov "poseban prijatelj".

 

Dizni je iskoristio naizgled beznadežno vreme u životu za inspiraciju, dokazao je da se dobre ideje mogu pronaći čak i u smeću.

 

Izvor fotografije: lični album

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Srećna sam što sam pre nekoliko godina imala priliku da posetim Diznilend u Parisu. Prelaskom kapije se ulazi u svet crtanih filmova i bajki. Taj osećaj treba preživeti, teško se može opisati rečima. Volt Dizni je ostavio dragoceno nasledstvo budućim generacijama.

 

Na 21. radionici VG Kluba u Subotici ćemo proučiti 5 važnih navika uspešnih ljudi, među kojima se nalazi i Volt Dizni. 

 

Datum: 02.10.2017.

Vreme: 19-20,30h

Adresa: Subotica, Antona Aškerca 56/ lokal 6

 

Radionica je besplatna, a prijave možete izvršiti putem e-maila na info@vgtreninzi.rs ili telefonom  063 633 166.

 

 

Izvor fotografije: lični album

 

Mišljenje polaznika

VG klub - saznajete drugačiji ugao posmatranja

Šta znači prisustvovati VG treningu? To znači: slušati, čuti nove stvari, ponoviti one koje znamo, saznati za drugačiji ugao posmatranja, izneti svoja iskustva i mišljenje, čuti druga iskustva, razmisliti, unaprediti sebe... Sve to mi je veoma važno, cenim ovu priliku i istovremeno , zahvaljujem na istoj.

 

Vesna Nikolovski, član VG Kluba

.
Teme koje se bave savremenim pitanjima

 

Teme VG Kluba su interesantne i bave se savremenim pitanjima. Meni se otvorio jedan drugi svet u oblasti komunikacije. Preporučujem! Dođite na jedan susret i vratićete se po još infomacija.

 

Melinda Mališić, član VG Kluba 

.